BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Kunstencentrum K38 - ECPv5.4.0.2//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Kunstencentrum K38
X-ORIGINAL-URL:https://kunstencentrumk38.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Kunstencentrum K38
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Amsterdam
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20180325T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20181028T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20181009T140000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20181009T160000
DTSTAMP:20260606T003437
CREATED:20180924T172009Z
LAST-MODIFIED:20250118T111401Z
UID:5152-1539093600-1539100800@kunstencentrumk38.nl
SUMMARY:Lezing over de Groninger Kunstkring 'De Ploeg'  -GEANNULEERD-
DESCRIPTION:Jammer genoeg is deze lezing GEANNULEERD wegens te weinig deelnemers. \nWij hopen op een volgende keer!! \n* \n  \nOp dinsdagmiddag 9 oktober wordt er een lezing gehouden in beeld en klank\, over de Groninger Kunstkring De Ploeg\, door Gert Riemersma en Gert Visser. \n  \nDe oprichting van De Ploeg vond plaats op 1 mei 1918. Jan Wiegers\, Jan Altink\, Johan Dijkstra\, George Martens\, Alida Jantina Pott en Simon Steenmeijer waren leden van het eerste uur. Later werden meer kunstenaars lid\, o.a. de Groninger drukker Hendrik Werkman. Met de naam De Ploeg wilde men aangeven dat er op kunstgebied in Groningen iets nieuws ontwikkeld moest worden. ‘De Groninger kunst moest worden ‘ontgonnen’\, de ‘aarde moest worden omgewoeld’. \n  \nBij deze kunstbende voegde zich ook de componist Daniël Ruyneman: “In Amsterdam was weinig te beleven\, voor ‘reuring’ moest je in Groningen zijn!” Ruyneman zou samen met een aantal Ploegleden een belangrijke rol spelen in die avant-gardistische periode van beeldende kunst en muziek. \n  \nGroninger kunstkring De Ploeg is nog steeds een kunstenaarsvereniging met leden uit de stad Groningen en de ommelanden. \n  \nIn deze lezing sluiten Gert & Gert vooral aan bij de tentoonstelling “Avant-Garde in Groningen: De Ploeg 1918-1928” in het Groninger Museum. \nDie is nog te zien tot en met 4 november 2018. \n   \n  \nPlaats:  Activiteitenruimte Kunstencentrum K38\, Kanaalstraat 38 in Roden. \nDatum:  dinsdagmiddag 9 oktober 2018 \nTijd:     14.00 – 16.00 uur \nKosten:  €  10\,- \nInfo en aanmelding:  via Evert van der Kolk:  evanderkolk@xs4all.nl   of   050-50 32 985
URL:https://kunstencentrumk38.nl/agenda-item/lezing-over-de-groninger-kunstkring-de-ploeg/
LOCATION:Activiteitenruimte K38
CATEGORIES:K38 Agenda
ORGANIZER;CN="Evert%20van%20der%20Kolk":MAILTO:evanderkolk@xs4all.nl
END:VEVENT
END:VCALENDAR